Plattformen innehåller en rad olika funktioner och verktyg för att effektivisera kundbemötandet för en snabbare hanteringstid. AI-chatboten förstår komplexa kunddialoger och löser ca. 90% av inkommande ärenden på direkten. När det behövs, så kan chatboten sömlöst lämna över till live-chatt med en medarbetare. Framgångsreceptet i samarbetet mellan människa och AI har gjort att chatboten hjälpt företag att gradvis effektivisera sin kundservice och reducera kostnader upp till 50%.
Femstjärnig service 24/7
Plattformen har utvecklats med slutkunden i fokus. Detta har gjort att den kan leverera en hög kundnöjdhet i sin lösning där chatten ofta blir den kanalen slutkunder väljer att vända sig till. Idag ligger snittbetyget på konversationer i plattformen på 4,5 av 5 möjliga, vilket är långt över branschstandard.
Både generativ- och avsiktsbaserad AI
EbbotGPT möjliggör att chatboten kan läras upp att kunna svara på allt om ert företag på nolltid, genom uppladdning av ett dokument eller inläsning av hemsidan. Chatboten kan även innehålla fördefinierade serviceflöden som hanterar uppgifter direkt i chatten, exempelvis kunduppgifter samlas in och en felanmälan göras.
Aldrig mera språkbarriärer
Chatboten klarar automatiskt av 120+ språk och bemöter de boende på det språk de själva föredrar. Även medarbetare har tillgång till tvåvägs översättningar i realtid, vilket ger dem superkraften att chatta med kunder lika enkelt, oavsett språk.